Як повернути гроші у разі помилки при оплаті банківською карткою

27.09.2018

Помилки при розрахунках банківською карткою – досить часте явище. У яких випадках і з чиєї вини вони відбуваються? Читайте далі  у статті.

 

Всі ми звикли оплачувати товари і послуги за допомогою банківських карток. Це зручно і не займає багато часу. Однак при безготівкових розрахунках велика ймовірність помилкових транзакцій – як з боку покупця, так і з боку продавця.

Які ж найпоширеніші помилки трапляються при оплаті товарів/послуг банківською картою, і що робити в подібних ситуаціях?

Помилки при оплаті карткою

Розраховуючись карткою в точках продажів або через інтернет, користувач може зіткнутися із такими труднощами:

- сума за покупку списалася двічі;

- після оплати гроші знялися, але не надійшли на рахунок одержувача (фінансової організації, магазину, продавця послуг тощо);

- гроші «заморозили» на рахунку, але не списалися.

Що робити, якщо стався технічний збій?

Кошти можуть списатися і не надійти до за призначенням в декількох випадках:

• обірвався зв'язок з банком-емітентом;

• стався збій між банком і сервісом оплати платежів (посередником);

• обірвався зв'язок між банком-емітентом і банком, на рахунок якого направлений платіж.

Отже, якщо ви провели оплату карткою, а гроші не дійшли до постачальника послуг чи продавця, слід:

- зателефонувати в банк, що видав вашу карту і оповістити про збій;

- звернутися до служби підтримки компанії, на рахунок якої відправили кошти.

Якщо ж гроші не списалися, а їх просто не видно на рахунку, зазвичай досить повідомити про це банк і подати заяву на повернення коштів. У разі, якщо ви провели платіж, наприклад, на рахунок комунального підприємства або фінустанови, але гроші не дійшли за вказаною адресою, слід:

а) написати заяву і прикласти чек, який засвідчить факт оплати, вказавши точну суму до повернення;

б) дочекатися результату розслідування, яке проведе банк-емітент разом із платіжною системою або банком, що приймає платіж.

Візьміть до уваги, що строк подачі заяви на скасування платежу в кожному банку встановлюється свій. Зазвичай він вказується в договорі на відкриття банківського рахунку або картки і становить не більше 45 днів з моменту здійснення платежу.

Як повернути гроші, якщо товар не підійшов

Досить часто трапляються ситуації, коли клієнт придбав товар, а він за певних причин не підійшов і потрібно його повернути продавцеві. Нагадаємо, в Україні відповідно до закону «Про захист прав споживачів» покупець має право повернути товар (непродовольчий) протягом 14-30 днів з моменту покупки і отримати за нього 100%-ву оплату впродовж 1-10 днів. Для цього знадобиться тільки написати заяву із зазначенням даних паспорта на повернення коштів і прикласти чек.

Назад